Temmuz-2014

Orvital’den tüketicilere organik fiyat müjdesi

Sadece organik üretim yapan Orvital Organik Gıda, organik tavuk eti, kırmızı et, şarküteri ürünleri ve bakliyattan sonra organik makarna üretimine başladı. Migros, Macrocenter, Tansaş ve Carefour’lara giren Orvital, Temmuz ayında organik makarnayı satışa sundu. Orvital, 2015 yılında organik makarnada %75 pazar payı hedefliyor.

Makarna ve bakliyatta hedefledikleri fiyatı yakaladıklarına değinen Orvital Organik Kurucu Ortağı ve Gıda Mühendisi Muharrem Doğan “Konvansiyonel ürünlere göre 2-3 kat daha uzun süre, 2 kat daha pahalı yemlerle beslenen organik et ve tavuk ürünlerinin fiyatının düşmesi için tüketimin artması gerekiyor. Organik beslenmeye çocuklarımızdan başlayalım” dedi.

“Her türlü gıdanın organiği olur yeter ki…”

Makarnanın organiği olur mu diye düşünebilirsiniz. “Uluslararası sertifikasyon kuruluşları tarafından sertifikalandırılan ve T.C. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından denetlenen, tesisin, toprağın ve yemin organik sertifikalı olduğu tüm üretim süreçleri her türlü üründe organik üretimi mümkün kılar” diyen Orvital Organik Gıda Kurucu Ortağı ve Gıda Mühendisi Muharrem Doğan, “Gıda gibi önemli bir alanda üretim yaparken önemli olan insan sağlığını ve hayvan refahını ön planda tutmak. Organik anlayış, tüm dünyada doğa ve hayvan dostu üretim anlayışıyla her geçen gün hızla yayılıyor ve sürdürülebilir tarım için büyük önem taşıyor” dedi.

“Organiğin erişilebilir olması için çiftçilerimizle omuz omuza çalışıyoruz”

Zincir mağazalarda raflara giren organik bakliyat ürünlerinin diğer organik ürünlerden %50 daha ucuz olduğuna dikkat çeken Orvital Organik Gıda Kurucu Ortağı ve Gıda Mühendisi Muharrem Doğan “Bakliyatı tarladan sofralarımıza taşıdığımızdan hedeflediğimiz fiyat politikasını yakaladık. Makarnada da aynı yaklaşımı sürdüreceğiz. Örneğin organik makarnayı 2.99 TL’ye satışa sunarak herkesin erişimini sağlamayı hedefliyoruz. Konvansiyonelle aramızdaki %15’lik fiyat farkı ki bu kuruşlarla ifade edilen bir rakama denk geliyor, sağlığını düşüneneler için çok rahat karşılanabilir bir oran” dedi.

“Organik et ve tavuk fiyatlarının düşmesi için tüketim artmalı”

Konvansiyonel ürünlere göre 2-3 kat daha uzun sure, 2 kat daha pahalı yemlerle beslenen organik et ve tavuk ürünlerinin fiyatının düşmesi için tüketimin artması gerektiğine vurgu yapan Doğan “Organik tarıma ayrılan zaman, para ve her şeyden önemlisi emeği ancak organik bir çiftliği gezip gördüğünüzde takdir edebilirsiniz. Toprağın, kümesin, yemin organik sertifikalı olduğu çiftlikler insan sağlığı kadar hayvan refahıyla da ön plana çıkıyor. Tüketim artığında organik beslenme bilinci daha da yaygınlaştığında organik ette de fiyatlar düşecek” dedi.

Orvital Organik Gıda

Türkiye’de organik tavuk eti ve kırmızı et üreten ilk firma olan Orvital Organik Gıda, çocuklar için ürettiği organik şarküteri ürünleriyle anne babaların içini rahatlatmıştı. Mart 2014’te fasulye, nohut, kırmızı mercimek, bulgur ve pirinci de organik ürün grubuna dahil eden Orvital Organik Gıda, organik makarna ile çocuklara organik bilincini aşılamayı hedefliyor.