Aralık-2017

“test”


“Eve giren ilk organik ürünler süt, yumurta ve makarna”

Dünyada organik beslenmenin yaygınlaşması konvasiyonele oranla oldukça düşük olmasına rağmen her sene çift haneli olarak büyüme sergiliyor. Bu büyümede öncü satış kanalı zincir mağazalar ve indirim mağazaları, lokomotif ürünler ise fiyat farkı kuruşlarla ifade edilen süt, yumurta ve makarna oluyor. Gıda Mühendisi, ORGÜDER Başkan Yardımcısı ve Orvital Organik Gıda Kurucu Ortağı, Muharrem Doğan “Süt ürünleri pazarına girişimiz iç pazarda organik beslenmenin yaygınlaşması adına son derece stratejik bir adımdır. Tavuk ve makarnadan sonra organik süt ürünleri de ihracat planlarımızın merkezine oturacak. Türkiye, Avrupa ile aynı yollardan geçiyor. Yumurta başına 50 kuruş fark ödemek tüketiciler için sorun teşkil etmiyor ve organik bilinç bu şekilde yaygınlaşıyor” dedi.

Tavuk gibi süt ürünleri de ilk kez sadece Migros’larda!
Türkiye’nin ilk organik tavuğunu pazara sundukları 2009 yılında Migros’la önemli bir anlaşmaya imza attıklarına dikkat çeken Muharrem Doğan “Organik süt ürünleri pazarına da ilk kez Migros’lardan giriyoruz. Organik süt, tereyağı, peynir, yoğurt ve ayranla sağlıklı gıda kadar lezzetli gıda konusunda da fark yaratacak bir ürün gamı sunuyoruz. Organik ürünlerde önemli olan denetlemedir. Hayvanın organik beslenmesi kadar yetiştiği toprağın ve yaşadığı kümesin de organik sertifikalı olması gerekiyor. Burada üreticiler kadar hassas olan bir diğer kanal ise zincir marketler” dedi.

“İzlenebilirlik çok önemli. Üretimin geriye dönük seceresine bakın”
Doğan “Tüketilen her organik ürünün temin edildiği hayvanın izlenebilirliği de son derece önemli. Organik üretim, paket üzerindeki seri numarası ile hayvandan toprağa kadar üretimin seceresini size sunuyor“ dedi.

Globalde Organik Pazarın Lokomotifi Avrupa Birliği, Avrupa’da Almanya...
Organik üretim ve beslenme denince akla ilk sırada Amerika ondan hemen sonra Avrupa geliyor ki Avrupa’nın organik gıdada lokomotif ülkesi ise hiç kuşkusuz Almanya. 2016 BioFach Fuarı’nda Organik Tarım Araştırma Enstitüsü (FiBL) tarafından yapılan açıklamalara göre; 2014 yılında Avrupa organik pazarı yüzde 7.6’lık büyüme ile 26 Milyar Euro büyüklüğe ulaştı. 28 ülkenin üye olduğu Avrupa Birliği perakende içindeki %38’lik pazar payı ile dünyanın en büyük organik pazarını oluşturuyor. Avrupa Birliği üyesi ülkelerin organik harcamasının toplam değeri ise yaklaşık 23.9 Milyar Euro. Sahip olduğu %30 pazar payı ile Avrupa’nın en büyük organik pazarı ünvanını elinde tutan Almanya’yı Fransa (%18), Birleşik Krallık (%9) ve İtalya (%8) takip ediyor. Almanya’da organik ürünlerin %60’ı zincir marketlerde bunun %20’si discount adı verilen indirim mağazalarında satılıyor. İndirim mağazalarının yıllık cirosu 1.58 milyar Euro ve bunun büyük bir kısmı Aldi ve Lidl tarafından yönetiliyor. Amerika’dan sonra 2. en büyük organik pazar olan Almanya’da organik tüketim, indirimli zincir marketlerin organik satmasıyla ivme kazandı. Almanya’da Aldi ve Lidl’in öncülük ettiği bu organik hareket ülke genelinde organik beslenme adına güçlü bir bilinç de oluşturdu.